söndag 25 november 2018

Sydney goes smågrodorna

Ytterligare en vecka har passerat. Tiden går så ofantligt fort här, i morgon inleder vi våran sista vecka på praktiken. Om sex dagar så åker Ellen hem och några timmar senare så anländer Viktor! Jag har saknat honom så mycket så det kommer bli så kul at han ska få komma hit och jag får visa han den här fina staden!

I helgen har det varit fullrulle, vi gick Coogee walk i fredags efter praktiken. Supermysig promenad det var så himla vackert! Efter promenaden så gjorde vi oss i ordning för att gå ut och äta. Vi hamnade på ett ställe som jag fått tips om i somras på "Brix distellery" ett bryggeri som tillverkar rom och också driver restaurang i samma lokal. Maten var god och med mexikanskt tema, likaså drinkarna som var uppbyggda på romen, kalasmysig kväll.

Brix


Coogee walk

I går så var det dags för julfest med "Swedish Chamber" Vi åt julmat, sjöng snapsvisor och hade julklapps utdelning. Självklart även dans runt granen, det var trevligt med mycket folk alla var glada. Lite kul att fira jul i klänning och 20 grader värme haha!


Julbord
Pågrund av gårdagen det så har dagen i dag varit en riktig slapp en, jag åkte till stranden "Bronte", solade och tittade på surfen jag är sjukt pepp på surf!!! Sen har det lagats de sista matlådorna och nu ska vi tjocka varsin australiensisk kanelbulle!
Bronte beach

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar