torsdag 29 november 2018

Surf´s up!

Vi har äntligen surfat! 

I tisdags så var vi på surflektion i två timmar och helt stört vad roligt det var! Först lite grunder och genomgång, det är en del att del att tänka på när man ska bemästra de stora vågorna.. Jag blev lite smått förvånad när instruktörerna började prata yogaposer och kände genast också lite mindre nervös, tekniken är dessutom lite densamma som när man åker snowboard och de har jag ju också gjort sedan tidigare. Några kalsupar för att ta sig ut i det strömma vattnet och få med sig brädan igenom vågorna sen fick vi testa att glida på några vågor innan vi skulle börja stå. Både jag och Ellen kom upp på brädorna. Det var så roligt men också otroligt jobbigt, man använder hela kroppen hela tiden och börjar man bli för trött så blir det nästan lite farligt då man hela tiden måste vara alert på omgivningen. 

Whooop Whooop! - så kul!

Två nöjda brudar!



Bortsätt från att instruktören kallade mig som "en fisk som kommit upp på land" när jag skulle hiva mig upp på brädan så klarade vi oss nog väldigt bra bägge två och vi var supernöjda efteråt. Jag har fått blodad tand och planerar surf både på Bayron och såklart på Bali, måste lära Viktor att surfa med.. 

Ellen har också fyllt år! dagen efter surfen så vaknade vi bägge två av riktiga åskknallar och ett hällregn till och med så att det regnade in genom taket på toaletten.. säger kanske lite om standarden här haha! Jag hade preppat för födelsedagsfrulle på sängen och det var ändå ganska mysigt när åskan gick utanför. Vi tog sen bussen till praktiken men blev ändå dyngsura.. Ellen hade ingenaning om vad vi skulle göra på kvällen men jag och Karolina hade förberett en liten födelsedagssuprise på en "Asian fuision" restaurang tillsammans med några av kollegorna, det blev en lyckad kväll med rosa sockervaddsdrinkar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar