torsdag 22 november 2018

Sverige på centret

Godkväller! Torsdagen den tredje veckan här i Aussieland börjar lida mot sitt slut. En torsdag som började tidigare än vad den egentligen behövde göra. Vi gick upp som vanligt och åt frukost, gjorde oss iordning och började gå mot praktiken när min telefon börjar att vibrera och vi fattade inte varför, jag har plockat ur sim-kortet ur telefonen så det ska inte gå att nå mig så länge jag inte ligger på ett wi-fi. Ellen plockade fram min telefon och vi märker att det är mitt alarm som ringer, konstigt att det ringer nu det skulle ju ringt för en timma sen för klockan är ju inte kvart i sju nu.. eller?? Ellen tar upp sin mobil och kollar med.. Jo, klockan var kvart i sju istället för som vi trodde kvart i åtta. Vi hade gått upp en hel timme tidigare än vad vi behövde och var dessutom påväg till praktiken! Haha såå märkligt.. Aja, jag fick en liten pratstund med Viktor över messenger och vi gick och tog en kaffe med.. bananbröd.. aaaahhhh.. kommer sakna det där hemma sen.
bananbröd med en longblack coffee <3

Sydney outfit! - shoppingen är såå bra här nere


I veckan har jag och Ellen haft var sin aktivitet med barnen. Ellen pratade om pippi och bakade chokladbollar med barnen och jag visade bilder på Sverige och bakelsen i snö många av barnen har ju aldrig sätt snö Sedan gjorde jag konstsnö med barnen av bakpulver och balsam, det upplevdes som att det hade en rolig stund men det är allt lite mer kämpigt att nå fram till barnen än hemma. Vi har också tittat på röntgenbilder som en förälder tagit med till förskolan det är mycket samverkan med föräldrar här, de ät intresserade av vd barnen gör. Bilderna lades på ett ljusbord och jag passade på att rita av barnens fötter och händer och experimenterade med skuggor.



Jag tänkte också passa på att visa hur det kan se ut ute i "gymmet" på förskolan, det är en plats som är utomhus men ändå under tak där barnen spenderar större delen av tiden på förskolan. Så här iordningställt är det varje dag då barnen kommer till förskolan, det ska skapas en inbjudande miljö att vilja leka eller som i det här fallet också läsa. Minst en gång i veckan så möbeleras det också om för att barnen inte ska "fastna" någonstans och hela tiden bli inspirerade. Detta är något jag kommer att ta med mig till Sverige.

"Gymmet"

Inspirerande miljö

I Kväll har vi varit ute och ätit och tagit några drinkar Jag, Ellen och Karolina. Supermys. I morgon tänkte jag och Ellen att vi skulle gå en långpromenad från Coogee till Bondi istället för att genomföra surflektionen som vi tänkt. Tyvärr så blåser det jättemycket här just nu upp till 12 m/s och idag har vi haft sandstormar i stan, till och med så att govermentet har uppmanat folket att hålla sig inomhus pågrund av den dåliga luftkvaliteten som kommer utav sandstormarna. Men vi SKA surfa.. någon annan dag bara...

Fina tjejor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar