måndag 15 oktober 2018

Vinmässan i Linköping och fyrtio saker till

Hej på er i Brittsommar värmen,

Helt sinnes vad varmt det varit i helgen! Jag måste tyvärr säga att jag inte har fått njuta av värmen någonting bortsett från den obligatoriska söndags promen då. Istället för att njuta av värmen så har jag stått och svettats inne på Linköpings konsert och kongress med anledning av att det i helgen varit den årliga vinmässan och åter igen så har jag arbetat på den istället för att själv gå omkring och smutta på viner och bli lite salongis där i lokalerna. I fredags jobbade jag från halv tolv till halv nio och i lördags från tio till åtta så det blev några timmar och jisses vad folk det var! Mässan gick till så att du köper en inträdesbiljett och sedan dryckeskuponger, dessa är olika mycket värda och ger en möjlighet att få provsmaka olika drinkar och viner. Det är ju sällan man bara dricker vin och av del anledningen så går det också och köpa diverse olika delikatesser som ostar, korv och annat. Ett roligt koncept med stor variation på utställare.


Vin i Linköping



Det jag kunde unna mig lite av var att Maxi bjöd på stora Levainbröd när alla slutat, inte riktigt själsö klass men helt ok, ja menar vi äter ju aldrig bröd här hemma så när man väl unnar sig så smakar det alltid så sjukt gott. Jag gick också runt och provsmakade på lakrits när tid gavs och hittade en helt fantastisk isländsk lakritskola men plånboken sa i från, Nammi hette tillverkaren.  Istället så hade jag ju jätteråd med att köpa oliver för hundratjugo kronor haha .. Så himla trög jag är. Killen som sålde de förklarade för mig vad de kostade i gram varpå jag tänkte att det var ju inte så himla dyrt och han lassade i ett gäng i en burk och sen när han vägde dem och kläckte ur sig summan i kg... skulle köpt lakritsen istället.. Jag kan ju inte säga nej så det var bara att le och betala, smile and wave... Så i lördags kväll satt jag och åt oliver med andakt och väntade på att Viktor skulle komma hem han var på brunch.. som blev en lunch.. som blev middag och sedan en utekväll. 


Kombucha från Finspång


Trots detta så låg vi inte på latsidan i går utan det blev promenad på morgonen och sen inhandling av diverse prylar till avloppsbygget i källaren och inhandling av blommor till framsidan. På eftermiddagen åkte jag iväg och ledde ett spinningpass på gymmet innan jag och Vigge åkte hem och åt kvällsmat hos mamma o pappa, drack kaffe och pratade om livet. 

Normlösa på hösten

Köpte blommor till framsidan på Bakelsen.


Idag har jag skruvat ihop Volvon igen, köpa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar