tisdag 9 oktober 2018

Min adventskalender

Idag är det tjugofyra dagar kvar tills jag åker!
Helt galet men sant, och eftersom att jag missar allt som har med julförberedelser att göra så får det här bli min kalender, jag har suttit med kompisar och pratat om att "Åh, det vore kul att åka på julbord" eller "ska vi boka in någon helg och gå på julmarknad?" .. Nope, jag är inte hemma och när jag är hemma är det bara julafton kvar! Lite små tråkigt ändå för jag älskar att som har med julen att göra och när det dyker upp allt fler bilder runt om på årets julpynt och adventsljusstakar så inser jag att i år kommer jag inte baka en ända lussekatt eller pepparkaka och än mindre lägga ner pengar på gardiner och doftljus.

Vad får jag istället då? Jo förhoppningsvis världens häftigaste månader. Vi har äntligen hittat ett boende i Sydney men det finns ett stort orosmoln över mig då vi betalat en handpenning på boendet och efter det inte fått något svar.. Men i övrigt är allt praktiskt färdigt. Ytterligare en grej som stör mig dock är den mängden skolarbete som jag kommer missa och jag blir tokig på alla lärares handfallenhet i form av bristande kommunikation och oförmögenhet att ge information utan att hela tiden behöva gå genom en tredje eller fjärde person. Väl hemma igen kul att jag redan har ångest för vad jag kommer behöva när jag kommer HEM har jag fem mindre inlämningsuppgifter och två uppsatser att skriva innan den sextonde januari.. USCH, nej fokus på det roliga, fokus på äventyret!

Om du som läser sitter på tips att göra i Sydney så bomba kommentarsfältet så inga "most do in Sydney" missas! Även tips att göra på en tjugofyratimmar lång flygresa mottages vänligen haha.

Trippen till Bali är också bokad och klar, jag och Viktor kommer till största delen att hänga på ön Nusa Penida, där vi ska dyka och upptäcka men vi kommer också att vara några nätter på den lilla ön Nusa lembongan där vi bland annat kommer att bo på "Mahagiri beach resort". Vi har också bokat ett boende i närheten av "Crystal bay" på Nusa Penida och en natt kommer vi att tillbringa i en träkoja på östra sidan av ön.

mahagiri beach resort

Crystal Bay

Tree huts


Om jag har resfeber? Japp!

Förutom resfeber så är det rapportskrivning på schemat samtidigt som jag lagt in ytterligare en träningsväxel en träningsuppdatering kommer inom kort. Viktor har bilat upp hela golvet i pannrummet och jag har också börjat riva i bror T´s Volvo viktigt med handskar så man inte får några läskiga utslag eller smittas av någon otäck volvosmitta.. och konstaterat att jag tappat bort den generator som skulle ersätta den gamla. Balkongen är inte klar vad var det jag sa haha, snart kommer snön! MEN vi har en inbokad Gotlandstripp innan jag åker så jag kommer få pussa och krama på lilla A innan jag beger mig ut i stora vida världen. Min bloggtitel passar in bättre än någonsin just nu.

kram. E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar