torsdag 18 oktober 2018

Strukturering, trappan och bra käk

Torsdag bestående av strukturering och läsning. Vi har börjat en ny kurs i skolan nu som kommer sträcka sig ända fram till mitten på Januari dvs över Aussie och min och Viktors semester. Totalt sätt så kommer jag att missa ganska så mycket i form av obligatoriska seminarium som ska kompletteras och även några examinerande moment, stressigt.

Så idag har jag läst och lagt upp en plan för kursen så att jag ska kunna njuta så mycket det går när vi väl åker iväg, så på min lista står just nu; Självdiciplin, inga sovmornar och 100% fokus. Jag är en sån där människa som börjar städa dörrfoder och viker om tvätten istället för att börja plugga..

Men efter allt stillasittande så packade jag väskan för gymmet och ombyte för att kunna dra direkt på jobb efteråt. Jag älskar att gymmet efter renoveringen fått en kafédel med micro och dessutom har vi börjat sälja foodbox! Foodbox är ett superbra alternativ om man vill äta hälsosamt men vissa dagar som för mig idag inte får till käket. En box ligger kring 415 kcal och det finns i flera spännande varianter, idag provade jag ”Chicken india” väldigt bra smak för att vara en frysrätt och färgerna gör del hela väldigt aptitligt, tumbs up!!

Foodbox, 65 kr- lådan


Träningen blev 35 min trappintervall och några snabba repetitioner av TRX-övningar. Det är så inspirerande att träna kondition när man börjar märka att flåset blir bättre och dessutom att man känner sig starkare!

Det mindre roliga är när man kommer hem från jobbet så står avfuktaren i köket, resultatet av en läckande diskmaskin. Kul när nästan nya grejer börjar att krångla.. inte nog med att tvättmaskinen har börjat bråka och att kylen börjat frysa grönsakerna haha, det fina med hus man vet aldrig vart det går sönder här näst!

Dags att packa, Gotland i morgon eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar