söndag 30 september 2018

Pallar och Morötter

Söndag i slutet på september, på morgonen sitter frosten på grässtråna och löven blir allt rödare.
På dagens schema stod besök på skördemarknad och museum. Byalaget i Skeppsås bjöd in till marknaden så vi åkte dit med korgen i högsta hugg och fyllde på skafferiet med kål, morötter några tomater och betor. De hade också en miniloppis där vi fann ett för mig efterlängtat köp, en gammal trapp-pall från 60-talet!



Härliga färger

Som ett smäck i köket, nu når jag till luckan över kylen med.


Turen gick vidare till det gamla båt och leksaksmuseét som legat längst med 34an så länge jag kan minnas, men jag har aldrig varit där och i veckan läste jag i tidningen att de skulle läggas ned och sista öppna helgen är den här. Fick känslan att jag måste åka dit någon gång nu när jag åkt förbi det så oändligt många gånger och det var väl mysigt måste jag ändå säga. fullt med gamla båtar och båtmotorer och hur många leksaksbilar som helst, de riktigt inbitna gick runt med små block och räknade på hur olika logotyper det var på bilarna och annat nördigt. Vi rundade av med en spontankopp hos svärföräldrarna.



Nu sitter jag och spånar på kvällens Tabata. Fortfarande lite nerver samtidigt som det bara är 4 anmälda till kvällen men jag tänker att då kan jag kanske köra lite extra hårt, dessutom har jag äntligen fått grepp på timern som strulade till allt i förra veckan..  och mys i hösten med er den här veckan så kommer jag med lite reseuppdateringar inom en snar framtid.


Men än håller blommorna ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar