måndag 29 oktober 2018

Dop, fika, fest och förkyld

Hej alla underbara, det är måndag och det är 4 dagar kvar tills planet mot Aussieland lyfter.


Efter att vi kom hem från Gotland så har fokuset bara handlat på skolan, jag har försökt röja undan så mycket som jag bara kan i skolarbetet. Jag har till och med varit så försjunken i litteraturen att i tisdags så vågade Conrad den tredje fram... En mus.. MUS! I mitt vardagsrum, han sprang längst med väggen, usch! Kommer ni ihåg att jag skrev om att våran diskmaskin gått sönder?.. ahaa, plussa ett plus ett och ni förstår att den som tuggat sönder den är Conrad så han får gärna betala oss lite skadestånd..

Nog om Conrad. Med anledning av plugg och sista minuten förberedelser så har jag helt släppt hemmet den här tiden och tycker lite synd om Viktor som får börja med att storstäda när jag har åkt men det finns verkligen inte tid, och jag är väldigt tacksam att jag fick sova en timme längre både i går och i dag för jag har som grädde på moset dragit på mig en förkylning, yippe!

Men helgen har trots snörvlande varit fantastiskt! I lördags så var det dags för mitt och Viktors gudbarn att döpas och allt var så fint, Bella hade gått all in på dekorationer och allt var så genomtänkt. Julie var så duktig hela dagen och såg verkligen ut som en prinsessa! Claes och Bella var så stolta över sin fina dotter och jag känner mig forfarande så sjukt hedrad över det uppdraget som jag fått.
Såklart var allting rosa, till och med Viktors slips!

Älskade Julie <3


Efter dopet så åkte vi hem till Mamma o pappa för att träffa Tobias och Sara som kommit hem för att hälsa på i helgen och passa på att fira pappsens födelsedag. Jag kände mig mer eller mindre som en Zombie hela kvällen men det var så kul att jag hann träffa dem innan jag åker. I går skulle jag ha invigt de nya cyklarna på gymmet med mitt spinningpass, åh vad jag hade sätt fram emot det men det gick ju inte så som jag mådde. Istället bäddade jag ned mig i soffan för att vila upp mig innan jag åkte till mamma och pappa igen för att fira Pappa med lite släkt och vänner, Viktor var och firade sin faster alltid lika kul när alla ska fylla samtidigt! haha .

Det som nu återstår att göra innan fredag är;

Packa, jag har inte börjat packa än! Kanske bättre att tvätta först, jaa, tvätta innan packa. Läsa klart till skolan och skriva klart sista ingentagningsuppgiften. Införskaffa en externhårddisk måste föra över massor med bilder innan jag åker. Ringa till banken och aktivera kortet, ringa Halebop för att kolla över abonnemanget. Sälja Tobbes Volvo haha en saga för sig, var en som provkörde den i går och vi fick åka och hämta han och bilen under provkörningen sååå pinsamt!! Men jag får inte ordning på den där sketna laddningen.. Betala tåget kan vara bra att göra så att jag kommer till planet. Skulle behöva åka och laga min mobil också smart som jag är så tappade jag den igen i förra veckan så nu är skärmen så sjukt trasig.. Ikväll ska jag och Viktor först till hans farmor och farfar och sen svärföräldrarna, och säga hej då och på onsdag ska vi träffa Bella, Claes och Julie en kort stund på kvällen för att säga hejdå och på torsdag kväll kommer mamma o pappa och ska ska kramas..

OMG! dags att ta tag i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar