torsdag 1 november 2018

Resfeber? Ja!!

Nu är det mindre än ett dygn kvar innan jag påbörjar min resa!

Idag har jag packat och hållit tummarna men det har verkligen inte varit min dag idag. I början på veckan så sprang jag runt här hemma som ett skållat troll och vänt ut och in på halva huset i jakt på min bikiniöverdel, bikiniöverdelen med stort B. Jag jagade efter den i våras och blev så glad när jag hittade den, äntligen en bikini jag trivs i så det var nog vårens bästa inköp då.

Nu när jag verkligen behöver den så är den som bortblåst! Jag hittar den inte! PANIIK! Vad ska jag göra nu!? det var ju bikinin med stort B!! Så i ren panik så letade jag efter en ny på nätet och hittade en som jag tyckte va helt OK och beställde den tillsammans med en jumpsuit jag tänkte till flygningen. På hemsidan stod det att leveransen borde vara hemma till den 1 November, det vill säga idag då. Men nej.. ingen bikini och inga "flygkläder", snyft! Jag ringde till och med i panik till postnord för att höra om det gick att gen skjuta paketet någonstans men nope, direkt leverans. 

Lagom när jag smält den delen så fick jag reda på att den midjeväskan som Tobias beställt åt mig i försenad födelsedagspresent också satt och jäste på ett av postnords lager, trots expressleverans. Tydligen hade man misstagit sig i att det var en expressleverans.. bra postnord, bra.. Men det fina är att Viktor som beställde grejer får älskade Junkyard så sent som i förrgår fick sitt paket idag bland annat en liten "manpurse" som han skulle haft på planet och den fick jag låna!

Nog om den delen, urk.. Jag har iallafall fått igen dragkedjan på väskan men jag har fått sålla bland kläder skor. Mycket måste införskaffas när jag kommer ner så som handdukar och sovkläder men jag har packat ned madrasskyddet från IKEA så förhoppningsvis ska jag kunna hålla baciluskerna utanför haha! 

Nu sitter jag och väntar på mamma o pappa som ville komma hit en sväng och dricka kaffe men utan blåbärspaj. Viktor ville ha frödinge blåbär så jag tänkte att jag kunde köpa det när jag ändå skulle åka och handla lite till resan. Ytterligare ett bevis på att idag inte varit min dag; Östenssons - Igen blåbärspaj, åkte till Citygross för där måste det ju finnas frödinge - Igen blåbärspaj. Åkte till lokala Gulfhandlarn -massor med annan paj men igen blåbärspaj. Jag bröt ihop. Inget skulle gå min väg idag.. Hoppas mamma o pappa gillar Budapesten jag köpte istället. Andas in, andas ut.

I morgonbitti tjugo över sju går tåget upp till Arlanda, hoppas det är i tid..

Med det här vackra inlägget så har jag nu också introducerat hundrabollar i luften för läsarna från LiU´s hemsida. Varmt välkomna hit, jag lovar det är inte så här panikartat alltid och jag hoppas ni vill följa våran resa i Aussieland.


Inte en av de finaste bloggbilderna men det speglar verkligheten. En pippi som ska ges bort till avdelningen som faceplantar i gott o blandat påsen som ska ges bort till den svenske handledaren. Det är fullt. 

Kram på er, jag lovar att uppdatera er så ni vet att jag sitter på rätt plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar