tisdag 18 september 2018

No sugar for you honeybunny

Hej folks!

Jag har ju skrivit tidigare om alla mina återfall jag haft den här sommaren på allt gott och onyttigt och nya beroenden har sagt hej. Snuset kom ju tillbaka in i livet där under den mest stressade perioden på jobbet och smög sig in under läppen igen, fy. vad. nice. det. var. MEN en dålig vana utan några som helst positiva hälsoeffekter eller bidragande till en bättre ekonomi.. ajajaj.. Jag lovade Viktor att jag skulle sluta när skolan började och jag förhalade den processen ett tag, men nu har jag slutat! Dock använder jag fortfarande Onico men det ska bort det med.

Negativa med att sluta snusa; den här gången hade jag inte alls lika bra disciplin när det kom till att inte ersätta nikotinet med socker. Det blev mycket choklad och coca-cola framförallt coca-cola och det är ju verkligen inget hälsosamt med det ... smågodis.. Åh vad gott det är med en påse lösgodis det bara vattnar sig i munnen aahh .. Så ja, sockerspeedad delux har jag varit här hemma. Men nu när nikotinet gått ur så var det dags att försöka göra detsamma med sockret och nu vill jag att ni ska veta att jag kommer aldrig att helt sluta äta/dricka alla dessa godsaker så ingen fara, det är viktigt att unna sig! . Mitt så kallade achievement med det här är att jag måste bli av med det extrema suget efter godis osv och under två veckor så blir det inget onyttigt fika, godis, cola, chips.. jag tror ni hänger med. Men om en vecka då har det gott två veckor så kommer jag börja unna mig gott gott ibland igen som den fika nörd jag är och jag tror att det kommer smaka ännu bättre då.

Så till eftermiddagskaffet idag blir det bananbröd, absolut inte kalorisnål men utan socker och perfekt mellanmål innan eller efter träning.
Sätt ugnen på 220 grader, kakan ska gräddas i 40 min.
Ingredienserna är ;
- två bananer (gärna lite bruna)
- fyra ägg
- två msk kokosmjöl
- en msk bakpulver och kokosfett
- en näve valnötter och lite chiafrön


Bananbröd

mixa allt i mixer och krydda med kanel, kardemumma och ingefära strö sedan kokos och valnötter på toppen. Servera med naturell osötad kvarg. MUMS! 

Kvargen toppades med lite vaniljpulver.



Lyxen med att bo på landet är att jag innan jag ställde mig och började baka så gick jag bort till äggboden och köpte ekologiska ägg från hönorna jag ser från badrumsfönstret när jag borstar tänderna på morgonen, det är lokalt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar