torsdag 13 september 2018

Välkommen hösten?

I mitten av september månad, jag vet inte om jag ska frysa på morgonen eller svettas på eftermiddagen, ni vet, klädvalen är sjukligt svåra.

Är det höst nu?

Jag har iallafall börjat mysa i raggsockor och äta äppelpaj här hemma. Raggsockorna kan i och för sig också bero på att vi inte har någon värme här i bakelsen... Men pannrumsrenoveringen är inne på sluttampen, just nu är det rörmokaren som håller på att koppla in luftvärmepumpen som står på schemat. Eller håller på, han inte dykt upp för dagen än, och jag som släpade upp mig ut sängen sjukttidigt idag för att inte ligga och sova när han väl kom hit.

Äppelpaj!


I förra veckan var jag och Viktor och tog första vaccinationen inför resan, det blev twinrix hepatit vaccin (A och B), att hon på vaccinationscentrum också kläcker ut sig att det finns både zinkavirus och malaria mygg på Bali gjorde mig inte lugnare, så MyggA och Myggnät kommer stå överst på min lista! Sen kanske det finns någon dunder kräm i Sydney som man får ta mig sig? Försäkringarna är fixade både inför Australien och Bali och Visumet är godkänt. Saker och ting börjar falla på plats, det ända vi forfarande inte har är boende för mig och klasskompisen i Sydney men vi har iallafall numret till två sk "landlords", så det borde ordna sig haha. Jag och Viktor ska boka boende på Bali också - Om ni har tips så ös på! 
Efter sprutorna blev det obligatoriskt mysfika på Babettes

Jag börjar bli så PEPP på det här!

Parallellt med allt detta så har jag också i helgen varit och slängt hur mycket skräp som helst och skänkt flera fulla sopsäckar med kläder, räfsat ihop fallfrukt och städat källaren.. phu! Mitt balkongprojekt är igång igen och till helgen som kommer så tänkte jag fortsätta med att måla räcket ett varv till och sedan även taket, haha balkongen kommer vara klar lagom till den första snön! I söndags körde jag första spinningpasset på gymmet, fyra tappra själar och jag - åh vad roligt det var,  men har lite att slipa på när det kommer till upplägget,  tog visst bara fyrtiofem min istället för sextio.. Den här söndagen så blir det första tabatan, spännande det med! Kommer ett mer grundligt inlägg om träningspassen framöver (om ni är intresserade såklart).

Halv elva och forfarande ingen rörmokare hmm, dags att fortsätta skriva på uppsatsen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar