lördag 1 september 2018

Födelsedag hela veckan

Hej på er snälla och rara.
Ytterligare en vecka har dragit förbi i ett rasande tempo. Stundtals har jag bara velat krypa ner i sängen och bara sova i en förhoppning av att inte behöva göra det som måste göras. Långa dagar i skolan och ett vardagspussel som fått ge vika åt annat, men åh så roligt!

I onsdags fyllde jag år! Men festen började redan i måndags. Det inplanerade var att träffa Anna och hennes dotter i trädgårdsföreningen vid lunch, vi mötes upp och vi går till en bra bänk med bord. Där lassar Anna upp pannkakor! Med hallon och grädde, fin dricka och en present! Jag blev så glad och rör, vilken rolig överraskning. TACK


Överraskad av Anna och Julia! - med pannkakor <3


På själva dagen så väcktes jag av Viktor med pucko och ostmacka våran rallyfrulle Viktor gav mig paket bland annat ett par nya hörlurar trådlösa Marshall och fickpengar. Efter skolan så mötte jag upp mamma på stan och blev bjuden på pärontårta, älskade mamma! På kvällen kom Claes och Bella med fina blommor, present och lilla J och åt kladdkaka, så mysig födelsedag. den lille somnade i min famn!
Två P - Pärontårta och Paket!


... Firandet fortsatte i Torsdags, då pappa var bortrest på min dag så sköt vi fram det. Mamma och pappa och Viktors föräldrar kom hem till oss och vi bjöd på macka och en specialtårta ala Viktor. Då Svärmor inte äter varken mjöl eller socker så bakade han en botten på mandelmjöl, kokade en egen vaniljsås med endast icas sötströ som sötning och garnerade den med blåbär. Jag tyckte den blev supergod, han är en sån duktig bagare. Innan vi skulle börja dricka kaffe så kröp en bror in på hallgolvet, han blev inspirerad av syster från helgen haha. Så roligt, svärföräldrarnas hund blev den som avslöjade hans entré och jag blev såklart superglad!



Festligheterna slutar inte där, i går, Fredag kom några kompisar från klassen hit. jag hade förberett pizzadeg, kokat tomatsås storstädat och svängt förbi systemet. Ylva kom lite tidigare och hjälpte mig att fixa till håret och sen dök de upp. Även denna kväll blev superlyckad, även fast jag varit lite tung i huvudet idag.
Dukat för fest! På bordet är också den superfina buketten jag fick av Clas och Bella.
Det blev inga mer bilder under kvällen, för att det var så himla roligt att det glömdes bort!


Summa kardemumma; J A G Ä R S Å L Y C K L I G T L O T T A D som har alla dessa fantastiska människor i mitt liv, jag blir helt varm när jag tänker på det, och att få bjuda hem, hem till mig - Det är så fint! Och alla fina och personliga presenter, spot on. Ryggsäck, min favoritparfym, superfin inredning, smycken, hudvård som luktar fantastik och favorit ölen tillsammans med ett fint fin. Ah!

Idag har huvudet varit lite tungt men vi åkte ner till skärgården för att titta till  Tobias bygge, pappa och han sov där över natt för att få så mycket gjort som möjligt men ösregnet satte lite käppar i hjulen så att säga. Viktor och jag stannade till i Loftahammar och köpte med hamburgare, diverse tillbehör och Hallonsoda - Jag hade glömt hur gott det är.. Det var en trevlig eftermiddag, jag gillar verkligen att laga mat utomhus utan alla finesser, det smakar så mycket bättre.



Hoj! nu är snart den här veckan slut, men först tacos och i morgon blir det inspopass i ödeshög med gymmet och sen tabata på kvällen. whoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar