söndag 26 augusti 2018

SUPRISE!

Wow, jag hänger inte riktigt med hur fort livet drar med en tillbaka till verkligheten. Augusti September är verkligen två månader som bara springer förbi och det finns något inplanerat varje minut.

Skolan har dragit igång; kurslitteratur är inhandlat, gruppträffar är inplanerade och föreläsningar har börjat. Kursen vi läser ni är intensiv men intressant, estetik i förskolan - dvs musik,bild och drama. Kvällarna har fyllts av hallfix, träning och dessutom en rolig "kickoff" med oss instruktörer på gymmet. Jag är så taggad på att dra igång mina pass! Jag har också äntligen varit hos frissan och klippt av mig håret (!) så skönt att bli av med de kluvna och näst intill obefintliga topparna...



Korthårig! - Satsade på en lob den här gången.


Men veckan och helgens höjdpunkt har varit trippen upp till Stockholm.
I fredags efter skolan satte jag mig på tåget i Norrköping för att åka till Mjölby helt fel håll tänker ni nu, om man ska till Stockholm, japp. Jag åkte till mjölby för att köpa fyllda heliumballonger på helfrids. Satte mig sedan på pendeln igen, med mina ballonger för att möta upp Viktor på stationen i Linköping och därifrån börja färden mot Stockholm, i rusningstrafiken. Vi var uppe vid sex och möte S och hennes vän hemma hos T födelsedagsbarnet. Lite senare klev han in i lägenheten och vi hoppade fram och sjöng med ballongerna i högsta hugg " ja må du leva osv.." Snacka om paff bror! "Vad gör ni här!?" "Va? Varför jag fattar ingenting" 








S gjorde superfina vegetariska "köttbullar" med potatis och lingon för att presentera Sverige för hennes kanadensiska vän, vi drack öl och övade på den knakiga engelskan, mys! Efter middagen tog vi en drink på boulebaren och sen en öl i Hornstull innan vi släckte lampan på en madrass i den lilla men mysiga ettan.

På lördagen gjorde jag och Viktor Stockholm, T skulle hjälpa till på hamnfesten. Vi handlade inredning till hallen på "Granit" , jag köpte en knallgul tröja på "Beyond Retro" hittade två magasin på "Paper Cut" där äldsta brodern var med i så stolt lillasyster! Sen fikade vi på Tårtan - ett mysigt fik på söder. Vi begav oss tillbaka till hamnfesten och tittade på när T och hans polare krängde varma mackor innan vi gav oss ut med den lilla segelbåten och puttrade runt längst med statshuset.  Sju pers i en segelbåt kan gissa att den kanske va 20-21 fot? kan verkligen inte båtspråk. En fin avslutning helt enkelt.

Två fina killar

Tröjan från "Beyond retro" fick åka på med en gång. - Så pepp på segelbåt!


Idag sover Viktor då det är nattjobb på schemat men vi ska ändå iväg på eftermiddagen och fira Viktors farmor, ska bli kul att träffa dem efter sommaren. I morgon är en "ledig" dag, ska äntligen få träffa en god vän. Som ni märker det är verkligen full rulle här, finns så mycket att skriva om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar