söndag 15 juli 2018

Treårig förlovningsdag

Nu ligger jag själv uppe på loftet igen. Ikväll har jag vinkat av Viktor vid båten och nu förbereder jag mig för några hundveckor på jobbet, med långa dagar och mycket folk på restaurangen, högsommaren är här gott folk!

Högsommar är det ja, dagen spenderades till en början vid den härliga stranden. Det fläktade skönt och vi badade flera gånger. Inte helt otippat så har jag också bränt mig.. standard.. Viktor och jag tog en lättlunch innan vi åkte in till Visby för att fika och ta tillvara på de kvarvarande timmarna, det blev en fin vecka tillsammans.














I torsdags så firade vi treårig förlovningsdag, inte klokt vad tiden går fort. Då vi inte spenderade dagen tillsammans förra året så bestämde vi för att göra det desto mer i år, vilken fästman jag har! Vid nio blev jag väckt, då var fika korgen packad och vi cyklade ner till stranden. Där plockade Viktor fram nygräddade Amerikanska pannkakor! Han hade gått upp och fixat detta på morgonen.. Jag fick också ett jättevackert halsband från Edblad från samma kollektion som armbandet jag fick till allahjärtans-dag.
Stack!


Det vackra halsbandet från Edblad






Inför kvällen så hade vi bokat bord på Stelor. En trerätters där menyn avslöjas samma dag. Allting är närproducerat och de jobbar också för att det ska vara ekologiskt så långt det går. Det var helt fantastiskt! Vi började med ett glas Cava och sen kom förrätt med grillad gurka, lök och mynta. En huvudrätt bestående av fjällko, mandelpotatis samt en fin tomatsallad. Sist kom en sockerbomb med choklad, kolasås och jordgubbar. Miljön är mysig och lite hemtrevlig. Vi bad om att få sitta ute när vi tog desserten för att samtidigt tjuvlyssna på konserten som börjat i ladan innan pappa kom och hämtade oss med V4an.
udda porslin

Gubbar! Här är även armbandet på plats!



Hemtrevligt
Han med stort H

Underbara dag, den här kommer jag att leva på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar