fredag 20 juli 2018

Smältgrader



Hoppas att ni lever än, det är knappt att en annan gör. Hettan slog till mot Gotland också och graderna har legat kring 30 hela veckan, kokosoljan jag har till gröten har övergått till rinnande form. Tempot har varit högt på jobbet och gästerna har varit både törstiga och hungriga (såklart). Efter stängning kring midnatt så har vi som slitit i värmen hela dagen hoppat i poolen för att äntligen få svalka av oss. Dagarna har gått i varandra, starttiden på jobbet har varit vid halv tolv och hemgång vid halv ett på natten, hem och sova och sen igång igen. Nu har jag dock äntligen fått vara ledig i två dagar.
Pool dopp vid midnatt!







I går så tog jag och mamma V4an in till stan för att möta upp bror J och hans K och lille A. Men innan vi åkte hem till dem så tog jag en drop-in tid på besiktningen i Visby för att ombesiktiga V4an, den gick igenom och på papperna står det nu 2020, så skönt! Det är så himla roligt att åka runt i gamla bettan, folk vinkar och gör tummen upp när man åker förbi och besiktningsmannen försökte faktiskt bjuda ut mig på dejt för att jag kom in i en sån frän bil, haha. Efter den trevliga besiktningen så styrde vi mot stranden för lite sol och sedan in till staden för att knalla runt så att A fick sova lite innan vi beslutade oss för mat på fiskrestaurangen ”Bakfickan”. En fisksoppa ett halvt glas vin en kaffe och chokladmousse i kombination med härligt sällskap, BIG LIKE på dagen. Men de hårda passen på jobbet har tagit ut sin rätt så mamma och jag åkte hemåt framåt kvällen och tog ett dopp här hemma innan bingen kallade. 



Det mindre roliga var dock när jag släppt av mamma vid postlådan och sedan skulle åka väg så blev det tvärstopp med bilen. ”Åh nej” tänkte jag, bara för att den äntligen gick igenom besiktningen… Försökte ett flertal gånger till att komma iväg men han tog bara ett skutt så fort jag lyfte en gnutta på kopplingen och tvärdog, så jag skuttade in på en liten grusväg med startmotorn och lyfte på huven och kliade mig i huvudet. Ringde mek 1 -Viktor, han hade ingen bra idé. Ringde mek 2 -pappa som av en slump satt i garaget och kopplade på högtalaren på telefonen så mek 3- Rally/garage vännen också fick höra. Två V4a nördar och guide via telefon och slutsatsen blev att frihjulet hoppat lite snett, jag fipplade lite på spaken och vips, äntligen. PHU! hade mardrömstankar om att kopplingen gått eller att jag behövde en ny växellåda men ikke, jag kom hem de sista 600 m och bilen står parkerad på uppfarten.

Idag har den lediga dagen varit sjukt ledig. Jag har läst bok, solat, yogat och promenerat med mamma. I morgon bitti är det dags för frukostpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar