tisdag 10 juli 2018

Känslan av semester smittar av sig

Fullt hus!
Fullt upp, Sommar.

Efter att mamma o pappa kom till stugan har dagarna varit fullspäckade, att uppdatera har hamnat lite på sidan. Dagarna efter att mamma o pappa kom så kom två snaart semesterfirare i form av bror, sambo o barn. Jag hann inte träffa brodern med respektive den här dagen då jag jobbade men på morgonen när jag vaknade efter stängning på restaurangen så väckte den lille mannen mig då föräldrarna hans åkt och jobbat, han skulle bo kvar hos farmor, farfar och faster till de andra fick sin efterlängtade semester. Med detta sagt förstår ni som har barn säkert att det varit fullrulle här med en superglad 1,5 åring, och vi har haft det så mysigt!




Natten till Lördag så kom ytterligare en semesterfirare till ön, Viktor! Jag åkte och jobbade på lördagsmorgonen men sen på eftermiddagen satt vi allesamman och åt mat och myste ännu mer. Det är det här jag menar med att semesterkänslan smittar av sig. Vi har legat på stranden, badat ätit glass haft mysiga frukostar i trädgåren. Nu har jag varit ledig söndag och måndag, i eftermiddag ska jag jobba.. känner mig inte så jättepepp haha..

Jag och Viktor åkte en långsväng med V4an i går, ner till Burgsvik köpte flädersaft och självfallet tog vi svängen förbi brödbilen och fick med oss ett fruktrågbröd sedan fortsatte vi nedåt mot Hoburgen innan vi vände och åkte mot östra delen för mat på rökeriet i Katthammarsvik. Den här ön är så vacker att det gör ont! V4an puttrade på så fint längst med landsvägarna med blåklint, blåeld och cikoria blommande längst med vägkanten, vädret var lite små mulet men varmt.

Nere på storsudret, det karga vackra landskapet.

Blåeld och kalksten. 
Nu ska vi bara kramas innan jag åker och jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar