söndag 1 juli 2018

Att få spendera tid med sig själv.

Vet ni hur viktigt det faktiskt är att ibland pausa, stanna upp och bara få vara? När jag är här själv i stugan så ger jag mig själv så mycket ny inre energi. Jag pratar inte direkt med någon förutom när jag ringer hem eller jobbar, jag går långa promenader eller är ute och springer längst med vattnet. Jag ger mig själv en distans till livet hemma och smider planer för framtid och drömmar. Såklart att jag längtar hem till Viktor men det är en härlig längtan, jag vet att han är där och att han snart kommer hit. Batterierna fylls på till max. 

Min teori är att alla förhållanden mår bra av att vara ifrån varandra ibland, det är viktigt att inte glömma bort sig själv i förhållandet och att ge varandra utrymme att växa för att sedan kunna växa i relationen tillsammans. 

Vackert så det gör ont.

Annars då? Idag börjar en lång period på jobbet med kvällspass, 17-00 till och med onsdag. Så förmiddagen i dag har vigts åt att läsa, plugga meny och yoga, känner att det var väldigt lämpligt att börja läsa Marie Ljungstedts kriminaldrama om ett mord på stranden typ 2 km här ifrån.. NOT.  Natten till onsdag kommer mamma och pappa, ska bli lite skönt med lite rörelser i huset, och någon som kan klippa gräset här ute. Vet ni? Jag stod i en timma här ute i början på veckan och försökte dra igång den där sketna gräsklipparen, jag tackar Mia på gymmet för 3D-passen i vår men inte ens de hjälpte för att dra igång skrället. Men Cikorian blommar så vackert där ute på ”ängen” till gräsmatta. 
Menyer, böcker och blogg.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar