torsdag 28 juni 2018

Äntligen har jag fått vara en riktig faster

Efter fem intensiva jobbdagar så fick jag några dagar ledighet och möjlighet att smälta alla nya intryck. Jag har kommit in mer och mer i jobbet, mycket nytt att lära och jag försöker verkligen att plugga in både meny och viner.

Vädret har varit lite till och från men strandhäng och bad har blivit av. Jag har sovit mycket också, de längsta dagarna på jobbet har landat mellan 12-13 timmar, har haft lite ont i fötterna så att säga.
Ett stilla hav.
Skor från Monki, du hittar de här <-

Första lediga dagen blev proviant påfyllning, jag hade inte hunnit handla något mer sen jag kom, som tur var så fick jag åka iväg och köpa mjölk till restaurangen i Söndags så fick jag äntligen inhandla min efterlängtade tandkräm!

I går åkte jag in till Visby för att kolla på Sverige-Mexico Whoop whoop, vilken match! Jag hängde med min lilla favvo, brorsonen. Åt mat med dem innan jag begav mig de få stegen till Gutekällaren och invigningsfest tillsammans med Själsögänget, så kul att träffa förra sommarens alla härliga pinglor! Gick tillbaka till brodern ganska tidigt ändå och hängde idag med och lämnade den lille på Förskolan, super super mys! V4an och jag åkte sedan ut till Själsö för frukost och sedan blev det en förmiddag i solen på stranden med podd avsnitten av sommarpratarna. På eftermiddagen tog jag med mig lite frukt och macka och gick och hämtade den lille på förskolan, vi gick till parken, åt mellis gungade lite och promenerade i botaniska. Hög mysfaktor på den här dagen det är så fantastiskt att se hur en liten möter sin omvärld och lär sig mer och mer.
Faster fixar lyxbröd från Själsö.

I morgon tar jag dagen som den kommer, en springtur och lite Yoga står iallafall på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar