söndag 24 juni 2018

V4an och jag mot världen.

Hej folket, vi klarade det!

Hela resan gick kanon bra och V4an spann som en katt. Men jag måste medge att jag hade en ständig klump i magen hela vägen ända till stugan. I Västervik så började bromsarna att låta och när jag skulle köra av så var jag livrädd ifall att bilen inte skulle starta tänk om jag glömt stänga av något så jag får batteritorsk och stannar upp hela avlastningen.. Men det gick bra. Jag gjorde entré i klintehamn med bromsar som lät som en brunstig älg eller pappa tyckte snarare att det lät som en trött tonåring när jag försökte förklara ljudet över telefonen. På parkeringen till Coop märkte jag att bilen inte heller gick att låsa så där stod jag och låtsats fippla med nycklarna. Inget blev stulet och slutligen kom jag fram tillstugan och började lasta ur all packning och lilla V4an fick normalhöjd igen kan säga att det hängde med en del saker.. 
Gamle bettan!

Resterande del av kvällen så dammsög jag upp döda insekter och bråkade med en spindel i storlek stor som kröp in i mina byxor när jag satt i soffan. Jag gick ned till havet, snyftade och ville åka hem igen för att jag var så fruktansvärt nervös inför premiären på jobbet dagen efter och tyckte att alla insekter borde dö. Varför måste jag alltid hålla på att utmana mig själv så här!?.. Innan det var dags att nanna kudden upptäcktes även att tandkrämen var glömd så det var trevligt att veta att jag skulle göra jobb premiär på dålig andedräkt. Jag somnade med 4 lampor tända runt om i stugan ifall att nån Zombie skulle få för sig att komma, eller nått annat läskigt.

Hur gick det på jobbet då?
Joo, jag var som redan nämt otroligt nervös, det här var nytt. Jag fick titta på lunch menyn, blev visad hur man skulle duka, hur man lämnar bongar till köket, pratar med köket, fick reda på bords nummer osv osv, listan kan göras sjukt lång men jag kände mig så otroligt välkommen. Restaurangchefen dvs hon som lär upp mig är så bra och alla som jag jobbar med är verkligen trevliga och visar gärna hur jag ska göra och svarar på mina konstiga frågor. Vi stängde vid 16 och jag åkte hem åt jordgubbar med mjölk, färsk pära med diverse tilltugg och blev lite salongsberusad på en halv flaska vin. Helt ok midsommar, ibland gör vi oss till för mycket för alla högtider så jag var nöjd. Bingen kallade jag somnade som en stock.
Trevlig midsommar!





Igår jobbade jag både lunch och gjorde min första kväll med kvällsmenyn och trerätters. Jag fick springa runt och vara runner stötta där det behövdes och om jag kände mig redo, även ta egna bord. Det gick bra, lunchen var väldigt stressig bara, många gäster och jag irrade runt som en yr höna och blandade ihop saker och ting men det räddes ut. På kvällen var det lugnare de flesta vela nog stanna hemma och kolla på Sveriges match mot Tyskland, något som jag absolut inte kommer nämna något mer om PUNKT  Jag kommer bli proffs på viner efter den här sommaren iaf. Men det är roligt, även fast det är en total utmaning så är det så kul när gäster går nöjda där ifrån. Jag tog tom några egna bord.

Utsikten från restaurangen är helt fantastisk

Tyvärr så har jag en sämre uppkoppling och ännu sämre mobiltäckning, jag ska verkligen försöka att uppdatera så gott jag kan så att ni får hänga med på den här sommaren.

Må gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar