onsdag 20 juni 2018

Att vinka adjö

I morgon åker jag.
Idag har det packats och bakats jordgubbstårta. Mamma och pappa kom hit och hjälpte mig och Viktor att äta upp den nu i eftermiddag eller åt upp den gjorde vi inte då hade vi blivit tjocka haha samtidigt som regnet slog på rutorna. Men inne hos oss lyste sommarsolen, Finns det något somrigare än en riktig jordgubbstårta!? Bakade den här gången efter Roy Fares recept på tårtbottnar, med potatismjöl, blev riktig saftig och hög. Receptet hittar du här.
Det är aldrig "rent" när jag bakar..
Perfektion.


Pappa och Viktor kollade igenom V4an en snabbis inför trippen i morgon. Tyvärr gick den inte blankt igenom besiktningen idag. Hjullagret högerbak var dåligt och då kom även tvåan på avsaknad av registreringsskylt fram på köpet. Men inget svår fixat, kan åka med det i en månad så får göra om besiktningen när pappa och Viktor kommer med ny bromstrumma och övriga verktyg till ön. Köpte en bukett med röda rosor till Viktor för allt slit han lagt ned på bilen, ett tag trodde jag att det hade blivit Subarun eller Micran över till ön men det blir min Super!
-S O M M A R-

I bakgrunden skymtar rosorna jag gav till Viktor. 
I veckan så vinkade jag även av min fina kompis, den rosa rallybilen. Efter turen på isen i vintras som jag skrivit om tidigare så bestämdes det ju att jag skulle sälja den. Nu har den efter en längre tid på blocket blivit såld. Det var jobbigt faktiskt, nu är den borta. Men det är ingenting som säger att jag inte kan börja åka igen senare någon gång i livet. Pappa har ju kvar sina med.
Sista bilden på rosa pantern. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar