söndag 8 april 2018

Vi drömmer om framtiden


Ett vårtecken här hemma i bakelsen är att nys säsongen är här! Viktor går runt med rinnande ögon och nyser gång på gång. Men när jag tänker efter så är det oklart om alla nysningarna bara beror på pollen. Vi har slipat/slipar golvet i hallen i helgen men det kommer en "hall update" senare.

Min helg har präglats till största delen av arbete. I fredagskväll jobbade jag på "Nationalteatern" som är ute på 40 års jubileums turné. Slutsålt i stora "Crusellhallen" vilket innebar runt 1100 gäster, (större delen lite halvt berusade) men stämningen var på topp både i publik och på scen. Viktor introducerade Nationalteatern för mig i början när vi träffades och jag gillar riffen och gunget, vi hade velat gå på konserten själva men det är ofta ganska svårt att få "ändan ur" när det gäller att boka biljetter och vips så var det fullbokat. En bonus för mig då som har den här möjligheten att vara lyssnande arbetare.

Lördagsförmiddagen/lunch spenderades på Stångs Magasin, Jag och Viktor gav bort ett presentkort i julklapp till svärföräldrarna att vi skulle åka dit och äta brunch och nu blev det äntligen av. Jag kan verkligen rekommendera att gå dit, mycket fräsch buffé och mysig lokal. Fanns flertalet olika alternativ på buffén oavsett om man är vegetarian eller har allergier. En favorit blev den kalla potatissalladen. Det erbjöds också ett efterrättsbord, så fikagudinnan i mig blev också väldigt nöjd haha.
Mysig atmosfär. Innan vi välkomnades till bords så fick vi var sin "hälsoshot" gjord på Rooibos té och lingon.
Friterad grönkål och en bulgur sallad med matvete

Efterättsbordet, jag var nöjd!
Efteråt så tog jag och Viktor en sväng i Linköping innan vi åkte och hämtade golvslipen och jag var tvungen att bege mig till jobbet för ytterligare ett pass, cash is king när man är student.. En betydligt lugnare kväll men jag känner att lillfingret inte tycker det är så jätteroligt att hänga in massor med jackor riktigt än som tur var fanns det flera uppgifter. Slutade med att jag stod i ena insläppet på den av de mindre spelningarna och krängde lite biljetter. Sluttid 22:30 - Hem, sova och i dag söndag; Hundpromenix med en glimt av framtiden på schemat.

Önskar er en fin vår vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar