söndag 1 april 2018

Påskigt inlägg

Hej alla godisråttor!
Det är påsk vilket innebär att det äts mängder med godis och så även här hemma. Jag har fastnat i sockerfällan igen, BIG nono! Man blir bjuden på så mycket gott. I fredags (lååångfredagen) så fixade vi lite med hallen, jag konstaterade den ofantliga mängden av påslakan vi har här hemma då jag flyttade ner alla sängkläder och handdukar till källaren för att mamma ska få ta över byrån som vi hade i hallen med just fullsmockad av handdukar och lakan. Slängde en hel del faktiskt då jag nog mest sparat de för sentimentala anledningar.
När jag bodde hemma och innan jag träffade Viktor så hade jag börjat samla en del till den dagen då jag skulle flytta hemifrån, som just lakan och andra "Jag bor själv saker". Nu blev det ju så att jag och Viktor flyttade ihop med en gång när vi flyttade hemifrån så alla dessa singellakan har ju bara blivit liggandes.. Men jag har sparat några ifall att man får övernattningsgäster eller varför inte till framtiden och ens egna barn?

Kvällen spenderades hos svärföräldrarna och sen var den långa dagen slut.



I går, påskafton så städade vi och gjorde iordning för att få gäster på kvällen. Jag bakade bröd och Viktor rullade köttbullar, jag gjorde även klart det lilla påskpysslet i form av ett försök att färga ägg med naturliga färger, man kan säga att jag vet hur jag ska göra nästa påsk iallafall, men de gula som jag färgade med gurkmeja blev bra! Kvällen blev även den bra, väldigt lugn och mysig med massor god mat.
Påskdukningen
Det gula kom i från gurkmeja. Jag kokade äggen tillsammans med vitvinsvinäger och det valda pigmentet, Gurkmeja för gult. Spenat för grönt (Ha i massor med FÄRSK spenat). Rödbeta för rött (Låt den ligga över natten). 

Idag har vi varit i kyrkan och lyssnat på när mamma sjungit med kören. Träffade även på några gamla vänner som kommit hem till slätten över påsken så det var roligt och "snacka ikapp" lite. Vi åt ännu mera påskmat och sen har vi legat här hemma i soffan resterande del av dagen. En lagom påsk skulle jag vilja sammanfatta det som. Men nu måste jag göra mig av med detta socker beroende igen, önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar