onsdag 18 april 2018

När verkligheten ger en en klapp på axeln

Onsdageftermiddag, lite av det där vårruset har domnat bort och vardagens måsten hopar sig. Jag är så där ”Gotlandsbakis” som jag alltid lyckas bli när jag kommit hem från den där ön. Allting blir lite mindre roligt och den där hostan jag tjatat om i över en vecka nu verkar göra sig hemmastadd här. Hosta=Ingen träning, ännu mera deprimerad Ellen..

Men helgen på ön var fabulös! Fantastiskt roligt med spontanare, mamma ville inte åka själv så hon frågade om jag ville följa med, och det är klart!  En tokglad brors son som älskade att faster och farmor var på besök och vilket väder vi fick! På lördagen hann jag och mamma med en sväng i butikerna, jag söp in massor med inspo till inredningen i hallen. Favoritbutiken är Akantus, här blandas gammal design med ny och utformningen av butiken är så inspirerande. Här köper jag vårt ekologiska diskmedel från Astugårds (som tyvärr var slut den här gången) och bara går och drömmer. Hittade en väldigt fin spegel jag vill ha i hallen i teak med hänge i mässing men är rädd för att träslaget inte kommer gå ihop med något annat i hallen så jag nöjde mig med att bara titta.
Akantus ligger på en av Visbys finaste gator.

Efter förmiddagssvängen på stan så åt vi lite fruktsallad innan jag och mamma tog en riktig långpromenad med lillen i vagnen, vi gick förbi brödbilen från Själsö och köpte med ett fruktrågbröd (favorit brödet från i sommras) och sen fortsatte vi till Hedbergs kafé , ett mysigt bok och musik kafé med vegansk inspiration. Vi köpte med en sallad (hälsotallrik som jag verkligen rekomenderar), satte oss i Almedalen och bara myste i solen. En obligatorisk tur till lekparken och sen tog vi svängen genom botaniska trädgården. Solen värmde skönt och vi fick lite färg på kinderna när vi gick längst med strandpromenaden.
Faster med han som precis lärt sig gå, så mycket kärlek!

Kvällen avslutades med lite vin på balkongen och god mat. Vi somnade så fort vi lade huvudet på kudden. På söndagen försökte jag och bror få lite nyttigt gjort då han hade ryggskott så skulle jag hjälpa till att byta hjul på bilen men han ägde inte alla de rätta verktygen så jag hjälpte honom bara att bära fram hjulen så fick han åka till verkstaden på måndagen istället. Vi tog även en sväng till själsö (själva bageriet) innan vi var tvungna att bege oss till båten. En helg går fort men det går att hinna med mycket på den också. Om tre veckor är jag där igen!
Visby. Hur mysigt är inte det här?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar