söndag 18 mars 2018

Med sol i sinnet..

hej alla glada positiva människor!

Det känns som om att våren börjar göra sig påmind, trots den bitande kylan så upplevs ändå solen varm och det känns som om att i värmen och ljuset så kommer vårkänslorna. Jag märker att energin kommer tillbaka, lusten att ta tag i livet, planera. Jag gillar det här starkt!

Vi tog tillvara på solen helt rätt den här helgen vill jag nog våga påstå. Lördagen spenderas inte bara på jobbet utan innan dess så åkte Viktor och jag till ett av mina absoluta favorit kaféer. "Boställets vedugnsbageri", det ligger på lagom avstånd på en mysig gård där man valt göra om den gamla ladugårdsdelen till fik. Här möts man av doften av kanelbulle och härliga surdegslimpor. Jag måste erkänna efter att ha spenderat en hel sommar på ett surdegsbageri så har man vissa krav... Haha! men dessa uppfyller Bostället. Det som jag gillar stark med det här fiket är hur man valt inreda, kopparna är omaka och likaså assietterna. Möblemanget är äldre stolar och bord, även de omaka och mycket av inredningen från ladugårdstiden är kvar. Detta gör att iallafall jag ovetande väljer plats efter möbler. Vi lade också märke till att man byggt om och byggt till café delen, där det var stora fönster med härligt ljusinsläpp vilket förhöjde vårkänslorna.
Virrvarv med kanelbulle och blåbärscheesecake 


Vi slog oss ned vid ett bord med Perstorps Virrvarrvskiva och stolar med "fanettstil". Jag förstår verkligen inte varför det nästan bara är vi svenskar som har en fika tradition!? Jag är uppfödd på fika. Alltid en termos kaffe och en termos med tevatten tillsammans med saftflaskan,kex, bullar och kakor. Varje utflykt fanns fikakorgen med. Fikat är inte bara gott utan det ger ett tillfälle till att få prata med sina nära och kära. Fikat för mig är också något som jag unnar mig när det kommer till kosten vilket jag tycker att alla borde göra.
Var nära på att smuggla med mig den fina koppen hem.. och nej, jag äter inte bulle med sked.
När ni ändå är här, köp med er ägg hem och ta tillvara på solen så ses vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar