tisdag 20 mars 2018

Det kliar i fixarfingrarna

Solen har fortfarande inte gått i moln, och det spritter fortfarande i kroppen och kliar i fixarfingrarna.

först kaffe.. 
I söndags hade vi en lätt städdag här hemma men en av sysslorna var jag tvungen att vänta med. Tanken var att jag skulle planera om alla mina växter jag har inomhus men då jorden legat ute i garaget i lite minusgrader så hade den såklart frusit..  Jag slängde den framför kamin och där fick den vara parkerad tills i går eftermiddag. När jag kom hem från gårdagens studiebesök på Fenomenmagasinet i gamla Linköping (ni vet där pappa var och fixade de grymma kopplingarna till min aktivitet på praktiken) så kavlade jag upp ärmarna och gjorde om köksbordet till planteringsbord.  Elefantöronen och ormbuken fick en större kruka. De andra växterna fick lite ny jord och lite växtnäring, så mysigt att planera!




På kvällen blev det ett intervallpass och efter det kom Viktor hem med latmanna mat från Max. Standardvalet just ju är oumph med minimorötter, mumma!

Dagen idag har tillbringats i Norrköping på förmiddagen med grupplanering inför utomhuspresentationen i nästa vecka. Sen hemfärd och idag lyckades jag över mina förväntningar med omeletten till lunch vilket gjorde att den fick agera fotomodell då ljuset faller så fint i köket just nu. Fixarfingarna fortsatte klia och sötsuget föll på så ställde mig och gjorde dadlarbollar efter. Dadlarbollar är perfekt om man vill dämpa sötsuget eller få något gott till kaffet(recept under bilden).
Älskar våra fanettstolar, 12,50 kr/st på loppis, snacka om fynd!

10 Dadlar, 1 Msk Kokosfett, 1 1/2 dl Havregryn, 2 Msk Kaffe, 3 Msk Kakao. Mixa, rulla i kokos. Supersmidigt!
I övrigt så har vi börjat planera hallrenoveringen, inte alls för att det kliar i fixarfingarna..haha! Jag har sådana stora problem med de golvet som ligger i hallen just nu som återfinns på övervåningen, vi hade det även i köket innan. Det ska väck och fram ska trägolvet som ska behandlas och få samma utseende som köksgolvet för att skapa en helhet. Vi kommer även att lägga klinker i entrén för avskärmning mellan "här kan jag stå med skor" och "här ska jag nog inte stå med skor". Färgtonerna kommer påminna om de som finns nu men tapeten ska väck och istället ska vi måla med färg som påminner om kalkfärg och är matt. Så på veckans to do list så är det att riva hallgolv och skriva reflektionsuppgift mellan varven, kommer lägga upp lite färgförslag och inspiration i framtiden. 

Ikväll är det äntligen dags för 3D-pass med, Jippie! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar