fredag 23 mars 2018

246 Spikar senare


Hej! Ni kommer ihåg kliet i fixarfingrarna?
Strax efter att senaste blogginlägget skrevs så satte jag på mig ett par handskar och tog tag i det där bruna laminatgolvet och rev ut det! Under den fann jag en plastmatta som var klistrad på en annan plastmatta som var klistrad på en spånskiva som i sin tur var spikad i det fina trägolvet ni ser på bilderna, Hurra! Golvet är superfint, inget lim inget trasigt, nästan inte ens nött! Det ser ut som att det slipades innan spånskivorna spikades fast.


Så nu har vi en hall under renovering, något jag kanske skulle tänkt på att vänta med då vi på lördagkväll ska bjuda hit ett par vänner på middag varav en av dem inte sätt hur det ser ut hos oss tidigare.. Så välkommen hem till oss, här möts du av en hall utan golv och lister.. hehe. Men det kommer blir så fint sen! Vi satt och spånade lite i trappen i går jag och Viktor, det är så vi brukar göra för att komma på hur vi vill göra. Att sätta sig ned på randomplats, där man inte brukar sitta i vanliga fall och bara titta på ett skal och försöka förklara för varandra att "så här vill jag ha det" eller "Jag tänker mig något i den här stilen, hur tänker du?". Sen söks det runt på pinterest och nu har vi en ungefärlig bild hur vi vill göra, vilket jag presenterar lite närmare.
Visst hittade jag en riktig skatt där under!


"Ska vi plocka spikar ur mitt hallgolv, du och jag, trallala.."



Idag blev det att gå loss med kofoten, bära ut de tunga skräpmattorna och.. Plocka bort 246 spik. Japp, det va inte snåla på 50 talet! Kockan sprang iväg då jag befann mig i spikplockarmode så jag fick snabbt tvätta av mig och byta kläder för att åka in med blåduvan (min fina lilla Nissan Micra) till Linköping för att möta upp en fin vän på mitt favoritfik nummer ett i Linköping, Babettes Kafferi och Bageri. Men en ordentlig presentation kommer även den senare. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord, så mysigt!
En, liten glimt kan jag ge er. Här är deras cupcake med egen lemoncurd och mascarpone på toppen.. mumma!


Efteråt begav jag mig för att köpa lite påskris och annat nyttigt till hemmet innan jag och blå duvan åkte till gymmet för att sedan landa här i soffan i vardagsrummet. Ikväll blir det kebab och en kopp kaffe eller två hos fina vänner. Andas ut, det är FREDAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar