onsdag 28 mars 2018

Att resa sig upp och gå, blicka framåt.

I går ventilerade jag, i dag reflekterade jag och i stunden utvecklas jag. Alla människor har behov att få ventilera sig i går blev det här och jag ansåg att det var behövligt men idag är också en liten "be om ursäkt dag", att lära sig att se det fina och vara glad för det man faktiskt har.

Trots att jag bara ville dra täcket över huvudet i morse så gick jag ändå upp och tog mig till skolan. Deltog i seminariet och hade ett givande möte med en av lärarna. Åkte tåget till Mantorp och mötte upp mamma på City Gross. Vi handlade tillsammans, vilket var väldigt mysigt. Jag handlade allt som behövs till helgens påskfirande och sen åkte vi hem till lilla bakelsen där Viktor satt på kaffet och sedan fikade vi en stund. Mamma åkte och så småningom även Viktor, då han jobbar kväll/natt under dygnet. Pappa kom lite senare och tittade på hallen och kom med lite synpunkter och sen fikade även vi.. stora fika dagen! 

Nu ska jag snart sova men ikväll ska jag sova med tacksamhet i hjärtat och tanken. Familj <3 En sådan gåva! Jag är så tacksam att mina föräldrar är just mina föräldrar, att Viktor faktiskt har valt att leva med mig och skapa ett oss och att det finns lojala och trogna vänner. Håll huvudet högt och fäst blicken på horisonten, det blir lättare att hitta ett fokus då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar