söndag 11 februari 2018

Trevlig Helg

Livet springer förbi, nu har ännu en helg gått mot sitt slut. Men det har varit en väldigt produktiv sådan då vi har fått ärenden gjorda, jag har varit på fest hos en klasskompis och min moster har hälsat på.  
Tulpaner och prosecco, bra kombo!
Ärendena innehöll en sväng till blomster handeln anledningen till det var att mina älskade fem och sjuåriga julstjärnor sa hejdå för några veckor sedan och jag kom inte på vad som kan ha hänt men så knäckte jag det. Våran elpatron slog i från för ett tag sedan när det var som absolut kallast vilket gjorde att temperaturen i huset sjönk ned till 5 grader. Julstjärnor klarar inte kyla så där och då skedde dödsfallen, snyft. Nu har några nya blommor införskaffats och jag köpte även en ny vas som jag satte en härlig tulpanbukett i. Det blev också en sväng till systemet för att införskaffa lite gott till klasskompisens födelsedagsfest. 
Kanske blev lite för mycket av de alkoholhaltiga dryckerna på kvällen men det var en sån himla rolig kväll! kom hem vid halv fyra.. Så i dag har jag mått som jag förtjänat. Trotts att jag bara har velat begrava huvudet i kudden hela dagen så hängde jag med Viktor och hämtade ved på förmiddagen och sen på eftermiddagen kom min moster (som aldrig varit här i bakelsen) tillsammans med mamma o pappa. Viktor gjorde underbara semlor med både eget bröd och mandelmassa, han är fantastisk min gubbe.
Mumsiga semlor!
Efter att de åkt hem så har jag lagat lite mat, och dött framför tv´n, det känns i kroppen att man inte är tjugo år längre. Men det finns saker att se framemot, på onsdag åker vi till Gotland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar