onsdag 24 januari 2018

Operation och kanske en typ av boll?

Hej!
Idag den 24 Januari firar jag ett år fri från snus, klapp på axeln på mig själv! Firandet sker med ett plastglas blandsaft på dagkirugin på US- Linköping. Men ikväll blir det förhoppningsvis lite mer gott gott! Det är så fashinerande att få befinna sig på ”andra sidan” på sjukhuset. Innan jag började att studera till förskollärare så arbetade jag som undersköterska här på US på den kirurgiska  akurvårdsavdelningen. Nu förstår jag lite mer hur det känns att ”fasta” från midnatt, dvs ingen mat eller dryck efter midnatt. De obligatoriska duscharna är en annan del, det bakteriedödande duschmedlet har gjort håret till svinto delux! Men besvikelsen över att behöva vänta är ändå störst. Jag har ju en stor förståelse såklart dock har jag suttit här sen sju på morgonen UTAN KAFFE och utan någon frukost..
Jag höjer mina gamla kollegor och all sjukvårdspersonal till höjderna, helt fantastiskt att det finns människor son fortfarande orkar jobba inom vården, jag gjorde det inte.
Jaa, men vad gör jag här då? Jo för några år sen på en fotbollsträning slogs mitt lillfinger på vänster hand urled. Fingret har inte blivit sig självt igen så jag tänkte att det kan vara dags att göra något åt problemet, så jag håller tummarna!

Tajmat med en operation som kommer leda till fyra veckor gips så hade jag en väldigt intressant dialog med en av ägarna på gymmet igår, men suger lite till på den karamellen.

Ska också sitta ned och sammanfatta Viktors tjugofemårsfirande, men det tar vi då!
Jag håller er uppdaterade! Mycket att förtälja haha!

bild på viktor i från helgens utflykt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar