torsdag 18 januari 2018

Boll nummer två, eller det är kanske fler?

Hej hej här sitter jag med träningsvärk och en kopp te. Borde egentligen plugga till tentan vi ska ha i morgon.


Träningsvärk ja. Något som alltid legat mig varmt om hjärtat, jag har en stort behov att få röra på mig  när jag var fem år så ställde mina storebröder då 15 och 12 år sin lillasyster i fotbollsmålet och på den vägen var det. Det var ofta jag kom hem springandes till mamma efter att ha fått bollar i huvudet och stukade fingrar men det härdade mig, jag blev den mest orädda fotbollsmålvakten i hela Östergötland. Min taktik var att ingen fick komma in orörd i mitt målområde och det hände ofta att jag gick mer på kropp än på boll effektivt spel på 7-manna planer. Jag spelade aktivt i femton år och gick till och med fotbollsinrikting på gymnasiet men utan rätt folk omkring sig så kommer man inte så långt här i sportvärlden tyvärr, jag tappade lusten och slutade.

Parallellt under högstadie och gymnasietiden så spelade jag också innebandy, målvakt såklart. Här gick det bättre då jag fick följa med och spela SM för femtonåringar men efter att moderklubben gjort bort sig när mitt lag lades ner så gick jag från div ett till fyra när jag bytte klubb. Inga drivande tränare gjorde att jag tillslut slutade, men innebandyn är en sport jag kan sakna. Här stod jag nu utan någon lag idrott och funderade på nästa träningsform.

På gymnasiet läste jag en kurs i personlig träning och fick här upp intresset för att gymma, bygga muskler var kul och det gick att urskilja skillnader vart eftersom, jag gick allin under en period men att bygga muskler är tidskrävande och så fort man tröttnar lite så tappar man med en gång.

Pappa drog vid ett tillfälle med mig på ett spinningpass och jag var fast, spinning tre dagar i veckan och inhandling av racercykel. Här skulle det cyklas Vätternrundan! Pappa bokstavligt talat drog runt mig på sin sjuttonde runda och vi tog oss i mål på 17 timmar, jävlar vilken pers det var! Aldrig mer sa jag, tänker aldrig mer sätta mig på den där cykeln en gång till... Efter det har jag faktiskt cyklat halvvättern på 5:55 h och funderar på att göra det i år igen.

Vad tränar jag idag då?  Just nu är jag inne i en gymperiod igen, jag försöker på ihop tre tillfällen i veckan och blandar det med yoga, som sagt så funderar jag på en halvvättern men då jag ska operera mig i nästa vecka (tar det vid nästa inlägg) så tappar jag mycket träning.

Nu vet ni ännu lite mera om mig att jag är ett träningsfreek med! Börjar ni förstå lite nu?
Ta hand om er tills nästa gång.
Mugg: MariaForm (Gotland). Tekanna: Höganäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar