söndag 28 januari 2018

Att klara sig utan vänster´n

Lördag, tre dagar sen operationen, Det tar lite längre tid att skriva med en hand och är inte fullt lika "rogivande" som vanligt. Operationen gick bra, tillslut efter väntan kom jag in till preop där jag fick en nål i armen och tabletter. Jag fick också en väldigt charmig bedövning en sk plexusbedövning som innebar att hela vänsterarmen blev som förlamad, en väldigt obehaglig känsla! Väl inne i operationssalen så fick jag ytterligare lokalbedövning då jag fortfarande hade en viss känsel i fingrarna och även lite lätt seedering så jag kunde slappna av, nervositeten va på topp.. Tillslut slumrade jag till och vaknade sedan på  postoperativa avdelningen lite vimmelkantig. Jag fick en kopp kaffe (äntligen) och en knäcke innan Viktor kom och hämtade mig när han slutat jobba och sen tog vi vägen via pizzerian i Mantorp hem.

Dagarna efter har gått bra, vilat mycket och kollat på två säsonger av Grey´s Anatomy .. haha! Har knarkat tabletter och klarat mig utan några riktiga smärtanfall vilket jag är glad för, visserligen är idag den första dagen utan några starka tabletter men än så länge går det bra. Ska bli spännande att se hur det går i skolan med gips på måndag, man blir lite lätt invalid med bara 1 1/2 hand. Idag har jag fått klara mig helt själv då Viktor åkt till Tyskland med en vän över helgen. Bra övning för mig då jag inte ens kan knäppa knappen på byxorna, så glider runt i mjukisar och Viktors tröjor här hemma. Strax ska jag också försöka köra bil för första gången!
När julgrupperna åkte ut så kunde jag inte slänga murgrönan så satte skotten i min ekollonvas från svenskt tenn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar