söndag 5 augusti 2018

En fin dag

Söndagar verkar ha blivit min bloggdag den här sommaren, fast nu är klockan iof måndag. I lördags så var jag ledig från jobbet, det var bestämt sedan innan då jag skulle vara behjälplig på sysslingens, A-kusinens, tremänningens finns många sätt att förklara sina släktskap på bröllop. Mitt uppdrag, att assistera brudgummens mor under dagen så att hon fick uppleva den så mycket som det var möjligt, och vilken fest det blev, så glad att jag blev tillfrågad att hjälpa till. 


Först som vanligt kaos och stress innan man kommer iväg, den tänka håruppsättningen fick ge vika åt tidsbristen och håret blev en klassiker ala Ellen. I kyrkan var det så fint, jag längtar verkligen tills det är våran tur att stå där längst fram i Fröjelkyrka.. Mamma och pappa var serveringspersonal dagen till ära och var så fina i de gröna flugorna knutna runt kragen. Bubbel i kastalen sedan en biltur innan festen i Klintehamn, en fin lokal och mycket fina rörande tal. Det bjöds på kavring med skagen till förrätt, en buffé med lax och diverse andra goda tilltugg till varmrätt och en fin saffranspannkaka till efterrätt, Maxat. Vid halv ett ”klev jag av” mitt assistentpass och festen fortsatte med grym fuldans på dansgolvet. Bror T och hans S som var gäster på bröllopet och kom till ön natten till torsdag och jag dansade järnet och vi var hemma vid halv 4 på natten. En grym dag, äntligen fick jag också känna på lite sommarfeeling igen, inte bara massa arbete. 

Innan vigseln. Syskon kärlek. 

I morse vaknade jag med sån värk i vaderna och så stel, men det var värt det. Söndagen har bestått av jobb, men nu har det lugnat sig lite grann, semestrarna börjar ta slut. Fem pass kvar för sommaren.. Natten till fredag kommer äntligen Viktor, som jag längtar!! Men innan dess så blir det familjehäng då alla just nu är samlade under nästan samma tak, bara jag som ligger här ute i lillstugan, i morgonbitti väcks jag nog av lilla A. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar