måndag 11 juni 2018

Naturen pustar ut

I skrivande stund faller regnet, äntligen. Gräsmattan har varit snustorr här hemma och dammet har virvlat runt i luften. Lukten som sprider sig utomhus nu är fantastiskt, sommarregn. Jag tror mig kunna höra hur allt som växer pustar ut och njuter av att få bli blött.

I min liv pågår just nu ett försök till att varva ner från skolstress och måsten, idag ställde jag ingen klocka vilket resulterade i att jag klev upp halv elva på förmiddagen det var så svalt och skönt i sovrummet. Måstena kommer jag tyvärr inte i från, men det är lite roligare måsten än att sitta och skriva på en uppsats eller läsa kurslitteratur, usch, jag mår nästan lite illa när jag tänker på det haha! Dessa roliga måsten är att snygga till hallen, bygga trall på balkongen, göra ett nytt försök med nya blommor utomhus och framförallt fixa på bilen som jag ska åka till Gotland med, den gröna V4;an jag skrivit om tidigare. Det här kanske ger en föraning om vad vi styrt med i helgen.

I fredags på dagen hade jag besök av en fin vän och hennes dotter på två år, vi åkte till badplatsen, fikade och åt lunch tillsammans, så mysigt! Jag hade bakat min favorit kaka, "Blackbeanbrownie" Gjord på bland annat svartabönor, ägg och dadlar -Bara naturliga sötningsmedel och helt fri från gluten. Receptet hittar du Här.


På kvällen åkte jag och Viktor in till Linköping och åt på Brasserie bouquet för att fira sommarlov. Jag gjorde musselpremiär! Vilket var helt ok faktiskt. Det var hur jag ska kunna förklara.. roligt att äta det haha, det är ingenting man bara äter, utan det är som en upplevelse gud det låter som att det roligaste jag vet är att äta musslor, inget behov av att åka till Liseberg här inte, ge mig lite musslor bara hahaha! Det blev väldigt lyckat iallafall.  Jag börjar bli bättre på det här med skaldjur, lite nöjd faktiskt.



Lördagen resulterade i shopping, listmålning och en sen natt i garaget. Söndagen spenderades med Viktors släkt på svärföräldrarnas sommarställe ute på en ö, mycket bad och god mat - det är en magiskt plats! När vi kom hem så öppnade jag proseccon, bara för att jag kan och tittade på Viktor när han spikade upp lite foder.
Härliga dopp i en stilla sjö! Svenska sommaren är verkligen M A G I S K 


Jag bollar vidare med mina hundra bollar. Ikväll blir det jobb på konserthuset första av två kvällar. Om nio dagar far jag till ön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar