torsdag 31 maj 2018

Att snart få korka upp Proseccon och äta tacos



Dagarna går i varandra, i skrivande stund har jag precis skrivit klart och synat igenom den berömda uppsatsen som ska ge mig sommarlov typ. Den senaste veckan har verkligen inte varit en dans på rosor fast jag kan ändå bjuda på en bild på rosbusken från baksidan.



Idag var det en vecka sen jag klev in hos tandläkaren med vetskapen att jag skulle bli en visdomstand mindre. Jag har inte direkt varit förtjust i att gå till tandläkaren eller vem tycker det är kul? Jag har inte de bästa generna när det kommer till tandkvalité så det har blivit en del lagningar trotts att jag både flossat, gurglat och borstat i mina dagar. Men det här var någonting nytt, det skulle bli en operation.
Jag har aldrig uppskattat gräslöken, men det är bra fin!


Jag säger då det. Jag var ganska nojig när jag skulle fylla tjugofem förra året, det är nu livet börjar gå utför liksom och jag måste säga att det nog stämmer. Efter jag har blivit tjugofem så har min kropp genomgått mer renoveringar och besiktningar än jag någonsin gjort, jag har till och med fått frikort på sjukan.. haha borde säga en del! Så jag hoppas att det här besöket hos tandläkaren var den sista besiktningen på ett par år, iallafall till typ trettio.

Nog med sidospår. Operationen pågick en stund och tandläkaren va tvungen att slita och dra. Tanden vägrade att lossna så han fick borra i en del av käkbenet va sjukt otäckt att känna de vibrationerna i hela munnen.. Tanden fick spräckas och slutligen lossnade det. Han sydde ihop och sen va det tack o hej, hem med lite alvedon och Ipren. Jo tjena säger jag då, Jag fick inte sova något de första 4 nätterna. Dieten bestod av soppa, smoothie och propud. Allt detta samtidigt som jag har skrivit på den berömda uppsatsen och vädret har varit.. ja ni vet ju, och jag har sett ut som en hamster plus att det har varit min mens vecka kul! Kontentan är att träningen har uteblivit igen och att jag nog kammar hem priset som världens sämsta flickvän stundtals tror jag att Viktor har rymt garaget  och blekast i kvarteret.

Nu har jag spytt färdigt med galla, idag en vecka senare har jag ätit en normal frukost för första gången och knarkandet har gått ned till 2 ggr/dag istället för 4. Jag väntar på att bli lite modig så jag kan skicka in uppsatsen, solen skiner fortfarande och Proseccon är inhandlad och ligger på kylning i väntan på sommarlovet. I helgen ska vi både på dop och tjugofem års fest ska nog inte berätta för henne vad som hände efter jag fyllde tjugofem.. haha. I morgon då ska jag äta tacos!
Vätterviksbadet i går kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar