tisdag 22 januari 2019

Och ekorrhjulet är i rullning!

Tisdag lunch och här hänger jag. I går började vi äntligen en ny kurs i skolan och inte bara det, en ny termin! Nu är vi inne på termin sex av sju, jag kan inte fatta det snart har tre och ett halvt år gått, nästa år vid den här tiden är jag färdig förskollärare, Wow!

I veckan som gått har Viktors tjugosexårsdag firats. I tisdags det som var hans riktiga dag så kom mina föräldrar, svärföräldrarna och Claes och Bella med lilla Julie hit. Jag hade gjort en morotssoppa och Viktor hade bakat paj, blev en lagom mysig kväll. Undrar ni vad han fick av mig i present? Efter mycket om och men så blev det tillslut en hotellnatt på "NOFO Hotel" Som ligger på söder i Stockholm. Vi ska åka upp dit i slutet av februari för att gå på "Ghost" i Globen och vad passar då bättre? Han blev glad, så jag tror att det kommer bli super!

Veckan rullade vidare med opponering och mässa i skolan, jag var så fruktansvärt trött! I fredags så gick vi o la oss, håll i er.. klockan halv nio på kvällen haha! Kanske så var det bra då vi i lördags hade vi Viktors släkt här för födelsedagsfika och det skulle både städas och bakas, även det super trevligt! Jag fick hem mitt senaste inköp till vardagsrummet och trots att vi inte handlat alla delar så skulle den promt upp till helgen. Jag snackar såklart om min nya lampa från globenlightning, Ray heter modellen och jag valde den mindre i mässing. Den är fortfarande inte inkopplad men alla kablar är inhandlade iallafall.
Helgen rundades av med mitt Tabatha pass på gymmet, även den här gången var det FULLT! Så himla roligt att få sådan respons, efter förra veckan fick jag flera hejarop så jag gör nog någonting rätt, men jag är fortfarande nervös inför varje pass.. Den här veckan så ska jag köra både spinning och bålstyrka utöver Tabathan men jag tänker så att ju mer jag utmanar mig själv desto bättre blir jag. Borde dock försöka komma igång med min egen träning igen, meeen det kommer säkert snart.. Kanske idag? ja menar jag har ju böcker som ska läsas i skolan så varför inte göra massa annat istället, det brukar ju vara så jag jobbar. HA!


- RAY, pendel från Globenlightning- 


Massor med tulpaner fick Viktor också, jag älskar tulpaner! 

Tills vi ses igen, Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar