söndag 31 mars 2019

Sommartid

Idag vreds tiden fram igen, vi får se om det var sista gången. Jag är en sån där typ som blir så påverkad när vi håller på och ställer fram och tillbaka så för mig får det gärna va.
Som jag skrivit tidigare så har Mars månad bara rusat förbi, skola som avlöst med jobb och gym. Börjar inse att det är det här som kallas livet, jag tänker att det bara är en period som man är inne i med mycket hemma och en del i skolan. Det verkar dock inte vara så och nu börjar nog kroppen att säga ifrån när man inte lyssnar på knoppen. Tabatan blev för min del inställd då kroppen helt enkelt sa ifrån, jobbigt då det är en av mina höjdpunkter på veckan. Men jag fick en härlig dos av endorfin i går istället då det var "Spin of hope" lördag; anslutna gym runt om i Sverige trampar i tolv timmar för att samla in pengar till barncancerfonden. Självklart körde jag ett hårdrockspass och pricken över i´et var att pappsen hängde på och trampade på mitt pass, han var stolt och då känner man sig ju lite så där extra bra.

Kroppen tyckte dock inte det var lika kul så blev ett stillsamt trädgårdsarbete, som stod på helgens schema. Lite färg på pinnarna till balkongen, och några drag med krattan sen bara lugnt. Hade hoppats på en bättre känsla idag så åkte och handlade blommor till entrén och började planera, men fortfarande inte hundra så det har blivit mycket soffhäng även idag.

Att ha en inbjudande entré beroende på årstid är viktigt för mig, jag tror det kommer från min mor. Hon har alltid småpulat i trädgården, absolut inget nörderi men det har alltid varit viktigt för henne att verandan haft blommor, pumpor eller granris. Det var något jag också såg fram emot att göra när jag själv fick hus och något jag hoppas kunna göra med mina egna barn. Minns att det var så roligt att följa med mamma till handelsträdgården och ibland fick man en egen liten blomma eller växt man skulle planera ut och sen se efter.  






Hoppas att April blir lite lugnare, vet att det inte kommer bli lika mycket jobb iallafall. Sen börjas en ny kurs på tisdag så den kanske är lite mer strukturerad. Har en förhoppning om att kunna sätta mig och ta ett premiär varv med cykeln i veckan också, rundan närmar sig ju för varje dag! Annars är det nog viktigt att tänka på återhämtning just nu, även om det inte kommer bli så lätt. Jag är i varje fall sjukt tacksam för allt det som gör att det blir stressigt om dagarna. Att jag har flera extra jobb och att det ger energi lika mycket som det tar, det är nog därför det är så svårt att dra ned på allt, jag får ju igen så himla mycket! både på det knappa studentkontot och ett uppfriskat sinne. Så ny månad, nya tag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar