torsdag 18 april 2019

Vad gömmer vi i vårt påskägg?

Det är dags hörrni!

Nu kan jag inte hålla mig längre, de som lever i våran vardag och som vi ser dagligen vet redan och har säkerligen också redan tröttnat på detta eviga tjat och längtan. Det har varit en låång väntan och mycket planering för att få allt att fungera och då är vi inte ens där än.
Som ni vet har jag haft en karamell som jag har låtit er vänta på, redan för ett år sedan så hintade jag om att det var någonting som vi började att planera för. Det var för ett år sedan som jag kom i kontakt med Linda.

Linda äger en kennel. Japp, vi ska skaffa hund!!






Linda äger flera hundar men har en tik, Ida som är en Svensk Lapphund. Hon hade planer på att under året ta valpar på Ida så jag och Viktor ställde oss snällt på kö. En Svensk lapphund är en hund man får vänta på, det är inte riktigt bara att gå in på blocket och söka på Golden retriver och sen vipps några veckor senare kommer en valp hem. Nej en Svensk lapphund är en hund att vänta på, det föds inte många kullar om året så är man intresserad får man snällt vänta, och vänta gjorde vi. Ida hoppade över höstlöpet. Det som dock var fördel oss i situationen var att Viktor var tvungen att bli befordrad och sedan få klartecken från kollegorna att han skulle få ta med sig en hund till jobbet. Detta skedde ju i årsskiftet, lagom tills att Ida gick i höglöp och träffade en stilig herre och blev dräktig. ÄNTLIGEN! Valparna kom första Mars och nu har vi väntat.. väntat och väntat.. Första helgen i April åkte vi dit, till Kungälv för att  träffa underbara Linda och alla hennes hundar men framför allt, fick vi äntligen träffa Alfons. Lilla lilla Alfons, åh vad härligt det var. Vi snuffade och busade och blev blixtförälskade i denna lilla varelse. Snart får vi hämta hem dig, och välkomma dig till bakelsen och våran lilla familj.


tretton dagar kvar.

Så i och med detta så önskar jag er alla en superhärlig påsk, ta hand om er!

Kram. E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar