onsdag 6 mars 2019

Det var en Fet Tisdag

Mumma!

Tror ingen som är aktiv i socialamedier missade vilken dag det var i går! Fettisdagen!

Vi mumsade här hemma, såklart! Med tanke på att han jag delar mitt liv med är den mest semeltokiga personen jag känner, eller det skulle vara pappa med då.. Det har till och med gått så långt att han vill ha semlor på bröllopet.. Men så frälst är faktiskt inte jag. Vi brukar åka runt och fika så här års och Viktor sätter poäng på semlan skala ett till tio. Vi är dock lite oense där också, vem som gör den bästa semlan alltså. Min tia är Babettes, surdeg med en helt fantastiskt mandelmassa. Det var den vi mumsade på i går. Viktor säger att det mer är en sexa då han inte tycker det är riktigt mandelmassa i den det är väl därför jag gillar den så mycket, tar helst en vaniljsemla om tillfälle ges. Viktors fullpottare finner man på Värderstadscentralbageri. fika recension där i från hittar ni under fliken "fikatips". 

Det kan bli fler semlor den här veckan så jag hoppas att min lilla förkylning kan blåsa bort så jag kan åka till gymmet snart igen! Fick ställa Tabatan i helgen som var.. snyft.

Min tia! 

Fika mys, det bästa som jag vet <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar