onsdag 27 februari 2019

Vår

Hej på er i vårvärmen!

Vilket typsikt Sverigeväder vi har. I förra veckan var det så gnistrande och vitt ute när jag gick till praktiken och den här veckan inleddes med sol. Alla studenter inklusive mig själv satt som packade sillar längst med ytterväggen på kåkenhus och njöt intill Motalaström, u n d e r b a r t !


Kontraster, i förra veckan på väg till praktiken. 



Helgen som spenderades i Stockholm var grym! Ghost gjorde en riktig kanon spelning, tror de spelade i nästan tre timmar, en sådan mäktig upplevelse. När man tänker efter är det ganska så galet att bandet bildades i lilla Slaka som ligger strax utanför Linköping och nu är det ett band som ligger med flera låtar på Billboard.


Fullsatt Globen



Vi var även så nöjda med hotellet, frukosten var perfekt och rummet var så mysigt! Inredningen var verkligen noga genomtänkt. Efter som att jag driver en blogg så borde jag ju peppra er med bilder nu men jag tog inga (!?) och jag ångrar mig nästan inget heller, men vill ni skicka på hotellet så kan jag lägga in en länk HÄR igen. Hotellet heter NOFO och ligger på söder, om du bokar via den HÄR länken så får du 10 procent på din bokning. På söndagen blev den en kort shoppingsväng på söder, blev besök i de obligatoriska affärerna Weekday, Monki det suuuger att de lagt ned i Linköping och såklart Granit. Vi fikade på Sturekatten som ligger som det låter, på Stureplan.






Sturekatten är ett riktigt mysigt kafé som ligger i väldigt gamla lokaler, allt lutar och knakar. Det är så populärt, så pass att vi egentligen bara skulle svänga förbi det och titta hur lång kön var. Hör och häpna, det var ingen kö, Bingo! En fabulös desireébulle till moi och såklart en semla till Viktor. Jag kände mig som fem år igen och fick minnen från när jag och mamma gick och fikade på stan och jag fick dricka jordgubbssaft ur småå sugrör..


The one and only, Desireébulle <3

 Ut och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar