tisdag 29 januari 2019

När ljuset infinner sig

Det har kommit snö även här och vad ljust det blev, ljuset skapar också en sån himla inspiration och jag har börjat att hitta några av inställningarna på kameran som vi köpte innan semestern. Den är av modell Panasonic Lumix GX800 Du finner den HÄRdet skadar ju inte att den är snygg också.. Sakta men säkert så börjar även inredningsdetaljerna i hallen falla på plats.

-Härligt med ljusare tider-



Det är sällan jag spontan shoppar inredning, jag vill att varje detalj ska vara genomtänkt innan det åker fram. Dock så fick jag lite fnatt när jag kom hem och det fanns några små ören kvar på semesterkontot Som lampan tillexempel men den hade jag fingrat på i mobilen bra länge. På Gotland så kunde jag som vanligt inte slita mig från Akantus och en korktavla från Low Key, har också hittat den HÄR inhandlades den hade jag faktiskt pillat på i nästan ett år och vid nyår så slog vi till. Lägg märke till att Jag pillat på den och Vi köpte den haha, allt i sin ordning.


Det finns en hel del detaljer kvar att inhandla men det tar jag vart eftersom och jag lovar att uppdatera när det faller på plats. Det har också börjats att planeras för tvättstugan som står näst på tur nere i källaren, kommer bli skönt att få en fungerande tvättstuga! Därav har min förmiddag spenderats på Pintrest istället för att parkera näsan i studieböckerna, måste dessutom åka och hämta en av böckerna på posten men uuurk vad jag drar mig för det. Hade tanken att den skulle hämtas i går efter bollpasset som jag hade på kvällen, men hjälp vilket busväder! Jag kom precis i tid till gymmet för att det gick ju knappt ta sig fram på de små vägarna när det kräksnöade. Men jag måste ta tag i pluggeriet och skotta ut mig ur huset.. Viktor hade såklart jouren i går/i natt så det är upp till kvinnan i huset, ibland byter vi roller här som i Söndags när jag kom hem från Tabatapasset och Viktor hade bakat semlebullar och lagat mat, sådan lyx! Så det är nog inte mer än rätt att jag trär mössan över huvudet och hivar bort det vita guldet... Kan vara bra att göra det innan de blir mörkt.

Kram o Hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar